Saturday, February 19, 2011

[FOOD] & [MOVIE]

F|O|O|D AND M|O|V|I|E|

salam n ellow guys??
hw ur weekend? xkuar g hangout ker? ok saja nk story mory d hening pagi ni yang mate gila babeng ngntowks.tp menggigihkan diri tuk update blog ni.xcited!! padahal sok pun bley kan kan..bukan ada per pun just nk share with korang td g tgk mOVIE jer at midvalley mall
layan zazzz 2 movie.1st malay movie n 2nd english movie.
support both movie..baru FAir kan.hah movie per?
tgk
sini ada hantu dengan sanctum
opss!! saje mau gtau td kuar ngn YOT n FELES nPOGIEe
FOOOD??well mcm besa sure kitrg melntaknyee..hari ini makan at foodcourt mIdjer..sBB nk kejor mase..
time tuk mkn 20minutesje lepas beli tiket.
hah..hari ini feles ckp i nampk kURUS?
kurus ker??
haha memng suke suke suke..tq feles:)~ yot pun ckp juga nmpk kurus..mungkinnnnnnnnn baju tu kot...korang lak tgk kurus x??
JAWAB DGN JUJUR.


from tanjong malim:~ by SKS 1400hrs


our lunch
midvalley food court

rojak buah

yong tau foo

fvrate feles...wajib beli kalu we r hving food at midvalley:~ berasap doohhh



mereka cakap saya nampak kurus???ANDA STUJU??? hehe betul ker?? mmg nak kurus pun:~makan tetap MAKan..im love food so mucH!




MOvie TimE
its movie time aftar food ..me n pogie layan dua movie..1st movie is SINI ADA HANTU then second movie is SANCTUM..masa 1st movie yot n feles hanging out at midvalley n the garden..then afta 2nd movie we r together for a sanctum movie. for movie yg pertama pogie yg xcited nk tgk..im folllow...so i gv 3.5 star to malay movie n to english movie recomend by yot i bg 4star.korang yang belum tgk pg lerr tgk.



Rama is a supervisor who is looking for a driver at the last minute to deliver out of town. He manages to get Ah Meng and Bakri to do the task with additional overtime and bonus. The only catch is that they have to deliver a Chinese-style large wooden coffin on time. For the extra money, the two men take on the job and travel in the van through the quiet expressway. During the journey, the delivery van's radio player gets busted. To kill time, both men begin to tell ghost stories which they declare as genuine. Bakri starts off the ghost stories from his kampung that involves a young man and a banana tree spirit.

Dibintangi oleh

Baki Zainal, Alvin Wong, Fasha Sandha, Eira Syazira, Kuswadinata, Beto Kusyairy, Qhaud AF, Pete Teo, Chen Puie Heng, Chen Puie Kong, Mandy Chen, Mano Maniam, Patrick Teoh dan ramai lagi.

Seram, Misteri dan Ngeri

Sinopsis

Sini Ada Hantu bermula apabila dua orang pemandu van, Ah Meng dan Bakri yang telah ditugaskan pada saat akhir menghantar mayat datuk kepada majikan mereka di sebuah kampung di mana mereka perlu sampai ke destinasi keesokan paginya. Pada mulanya mereka menolak tapi apabila ditawarkan dengan upah yang lumayan mereka bersetuju.

Semasa dalam perjalanan, radio van tidak berfungsi bagi menghilangkan kebosanan dan rasa mengantuk, mereka berdua bercerita tentang kisah seram yang pernah mereka dengar. Bakri memulakan kisahnya ‘Hantu Pokok Pisang’… kisah wanita cantik yang menjelma dari pokok pisang.

Ah Meng mentertawakan Bakri dan mengatakan hantu melayu tak logik, Ah Meng mula menceritakan kehebatan hantu Cina pula iaitu ‘Hantu Nombor Ekor’ di mana kisah empat lelaki yang mengalami masalah kewangan lalu memuja roh untuk memberikan pertolongan dengan memberi nombor ekor.

Apabila Ah Meng habis bercerita, Bakri memberitahu Ah Meng cerita hantu cina lagi tak logik. Bakri memberitahu Ah Meng yang dia mempunyai cerita lain, tapi kali ini cerita ini mengisahkan hantu dari luar negera. Ah Meng mula bercerita tentang seorang pelajar, Yakob yang dipindahkan ke sekolah baru kerana masalah disiplin.

Yakob kemudian mendapati mereka semua takut pergi ke tandas di waktu malam kerana dipercayai tempat tersebut pernah dijadikan pangkalan tentera Jepun sewaktu Perang Dunia Kedua. Jelmaan hantu Jepun sering berkeliaran pada waktu malam.

Ketika Ah Meng ingin menceritakan kisah hantu yang lain, van mereka yang melalui ladang kelapa sawit yang gelap-gelita itu tiba-tiba rosak. Ah Meng terpaksa mencari bantuan, sementara Bakri menunggu keranda tersebut. Apabila Ah Meng kembali ke van tanpa bantuan yang sepatutnya, sesuatu telah berlaku...

Apa yang terjadi pada Ah Meng dan Bakri? Berjayakah mereka menyelesaikan tugas mereka?

review frm KC da BOMb : BOLEYYYYYYYYYYYlaaaaaaaaaa..ok tuk tontonan keluarga..haha
saya menyumbangkan TIGA perpuluhan LIMa.


next movie:)~~~

sanctum

Storyline

An underwater cave diving team experiences a life-threatening crisis during an expedition to the unexplored and least accessible cave system in the world.

The action-thriller Sanctum follows a team of underwater cave divers on a treacherous expedition to the largest, most beautiful and least accessible cave system on Earth. When a tropical storm forces them deep into the caverns, they must fight raging water, deadly terrain and creeping panic as they search for an unknown escape route to the sea. Master diver Frank McGuire has explored the South Pacific's Esa-ala Caves for months. But when his exit is cut off in a flash flood, Frank's team-including 17-year-old son Josh and financier Carl Hurley are forced to radically alter plans. With dwindling supplies, the crew must navigate an underwater labyrinth to make it out. Soon, they are confronted with the unavoidable question: Can they survive, or will they be trapped forever?

sedikit review dari KC DA BOMB:) Layannnnnnnnn best jugak cz this is a true story !!! i gv FOUR star!!!


.................ketemulagi kc da bomb.....................



No comments: