Wednesday, April 26, 2017

THE BORNEO HOUSE MUSEUM 3D,KUCHING SARAWAK

sebelum cerita panjang ni fee masuk ke muzium 3D

hello mana mana yang datang ke Kuching Sarawak.Hah ni salah satu tempat yang kira wajib jugak laa untuk di lawati.ni semua tak de planning nkp jengok sini, kwn kwn di sarawak hari tu ada ckp Kuching dah ada muzium 3D so ada masa terluang apa lagi kami pun terjah jugak


The Borneo House Museum is an interactive 3D and educational museum in Kuching with a floor of more than 12,500 sq ft.The museum’s interactive display Sarawak’s nature, culture, heritage and food to life.It has 4 zones:
Sarawak’s Nature
Old Sarawak
Sarawak Today

Sarawak Iconic Food
 ni tangga utama mula mula masuk kena naik 1 anak tangga. lukisan dinding tu sgt sgt sgt hidup.rsa mcm masuk dalam hutan sbenar.sgt menarikkkkkkkk
jom tgka da apa lagi



 lukisan pertama yg terpampangggg  ialah Bujang senang. trade mark sarawak Buaya!
kacak lukisan 


























“All art pieces on display are the combined effort of carefully selected Sarawakian artists with great talent. Each art piece on display carries a storyline to make your tour informative and educational. The museum is where everyone can become an actor, director and photographer,” 

No comments: