Friday, July 1, 2011

LARIAN 1MURID 1SUKAN 1MALAYSIA







pendaftaran murid sebelum larian dimulakan

acara memanaskan badan dahulu sebelum berlepas

tarik nafasssssssssssss

kegarisan sedia...........mula...
perlepasan oleh YDP PIBG smkpp11(2)



cikgu cikgu vouge !!!

Align Center akhirnya berjaya sampai ke garisan penamat!!!
tahniah cikgu husni


PUTRAJAYA – Kira-kira tiga juta pelajar dan guru sekolah bakal menyertai satu pertandingan larian yang akan dilakukan secara serentak diseluruh negara pada 2 Julai ini bersempena pelancaran Dasar 1Murid 1Sukan.

Larian Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia itu antara lain bertujuan memupuk budaya sukan di kalangan peljar sekolah serta mempertingkatkan kesedaran masyarakat terhadap penyertaan murid dalam aktiviti sukan.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Abdul Ghafar Mahmud berkata, Larian Serentak 1Murid 1Sukan 1Malaysia diharap mencipta rekod The Malaysia Book of Records bagi kategori penyertaan terbesar pelajar sekolah dalam acara larian.

“Larian akan bermula pada masa yang sama di sekolah atau lokasi yang ditetapkan Jabatan Pelajaran Negeri atau Pejabat Pelajaran Daerah dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin akan menyertai larian peringkat kebangsaan di Taiping,” katanya di sini hari ini.


esok semua sekolah kat MALAYSIA ini akan lari serentak. aku jugak turut terlibat sbb CIKGU..CIKGU CIKGU pun kena lari jugak. tema cikgu SMK putrajaya presint 11(2), MERAH ok. selamat berlari yerk anak anak SMKPP11(2) esok :)

1 comment:

Idah said...

anak2 akak pun menyertainya. tapi akak tak boleh join sbb kerja...huhu..anyway bagus sgt acara ni..diaorg ni punya semangat pagi2 dah kejut kita utk siap awal..hehe